zaterdag 23 april 2011

Vertrek

Vanochtend al vroeg opgestaan zo rond 6.00 uur.
Er moest nog van alles gebeuren met het oog op de parketvloer die we laten schuren en opnieuw in de olie zetten.
Dus behalve zorgen dat alles in de koffer zit moesten we ook de huiskamer helemaal leeg halen.
Ons halve intérieur staat nu in de tuin. De poezen moeten helaas 4 dagen boven opgesloten zitten.
Opa komt ze eten geven, en 2e paasdag mogen ze weer naar beneden.

Om 8.45 uur vertrokken we naar Schiphol. We wonen vlakbij, dus om 9.00 uur waren we daar.
We moesten nog best lang wachten om onze bagage af te geven. Daar werden onze uitgeprinte boardingpassen weer ingenomen en kregen we andere.
Snap nog steeds niet wat daar nou de bedoeling van is.
Het was nog flink doorlopen naar gate D14 waar we gelijk door de securitycheck gingen.
We vertrokken met een kwartier vertraging. Dat wordt spannend want we hebben maar 1 uur om over te stappen.
Aan boord werd al verteld dat er 60 mensen van onze vlucht naar Olando gaan.
We werden opgewacht door personeel van British Airways, die ons gelijk naar de gate hielpen.
Toen we onze boardingpassen pakten die we op Schiphol gehad hadden bleek dat Luuk 2 passen op zijn naam had, en ik had er geen een.
Gelukkig maakten ze er geen probleem van en kreeg ik een nieuwe.
Het was dus 2 keer flink voortmaken om de vlucht te halen.
Aan boord hebben Luuk en ik Harry Potter gekeken. Daarna gingen de luikjes bij mij even dicht.
Ben altijd blij dat ik van thuis nog broodjes meeneem, want dat vliegtuigvoedsel is niet zo goed te eten.
Was nog grappig, we konden kiezen uit vis of kip kerrie. Luuk nam vis, hij maakte het open en er zat rundvlees in met groenten en aardappeltjes!
De stewardess raakte in verwarring toen Luuk zei dat hij rundvlees had i.p.v vis. We hebben helemaal geen rundvlees zei ze!
Was zeker een verdwaald bakje ofzo.
2e maaltijd was een sandwich die we niet lekker vonden. Verder kon je alleen uit water thee en koffie kiezen. Op de vraag of we een cola konden hebben werd negatief geantwoord. Toen maar naar achteren gelopen en ook daar was niets meer te drinken te krijgen, OP! Kortom de service aan boord had wel wat beter gekunt.
Op schema geland, en de koffers lagen na het wachten bij immigrations al op ons te wachten.
Dus gelijk door naar Alamo, daar een kwartiertje in de wacht gestaan.
De economy die we gehuurd hebben is natuurlijk veel te klein, volgens de meneer aan de balie.
Maar wij houden vol dat we 'm prima vinden. Over verdere upgrades heeft hij het maar niet mee.
Ik de garage gaat Luuk natuurlijk op zoek naar een MAZDA, opeens spot hij een Mazda 6. Maar helaas deze is van een ander verhuurbedrijf.
Dan wordt er tot zijn (en Wim's) vreugde toch nog een nieuw model Mazda 3 gevonden. Dus lekker een stuk groter dan een economy.
Het is een beetje passen en meten met de koffers, maar toch gelukt om ze erin te krijgen.
Het is ook alleen maar voor het ritje heen en weer naar het vliegveld dat de koffers er in moeten.
Tom Tom hebben we niet nodig om de weg naar Windsor hills te vinden waar we deze keer een condo gehuurd hebben.
Voor de boodschappen eerst langs de Publix om de meest noodzakelijk dingen in te slaan.
We gaan naar de Publix tegenover de Target. Nu zit daar ook een Applebees zie ik. En in mijn gedachten was daar ook een Denny's. Maar die is weg.
Dus gelijk al weer wat veranderingen gespot.
De condo is mooi en ruim, lijkt precies op alle vorige condo's qua indeling en meubilair.
We hadden echt geen fut meer om de deur uit te gaan, en hebben een boterham gegeten en Luuk wat pancakes.
Daarna koffers uitgepakt en naar bed.

1. Da's echt op water en brood bij die Britten zeg. Maar verder niks te klagen, auto goed, condo goed dan is het humeur na een nachtje slapen vast ook helemaal toppie! Have fun.

2. Nou, vind ik niets voor BA zeg ! Maar jullie zijn er lekker en kunnen gaan relaxen !

3. Weer een nieuwe blog om mee te volgen ; weer nieuwe avonturen om te lezen. Vertrek en aankomst zijn al gebeurd, geniet dus ten volste van jullie verblijf.
    Groetjes,
    Hilde en co

4. Geen goed bericht voor onze BA reis in juli maar we laten de pret niet drukken hoor... Geniet lekker op Windsor Hills, wij vonden het daar super!!

5. Heerlijk dat jullie goed zijn aangekomen, dan kan het genieten gaan beginnen.

6. Nou nu kan de vakantie gaan beginnen heerlijk hoor!!!veel plezier en leuk om jullie te gaan volgen groetjes Mirjam