dinsdag 3 mei 2011

Seaworld

We waren vandaag zo vroeg dat we zelfs het volkslied bij de opening hebben meegemaakt!
Wim en ik zaten gelijk in de eerste rit van de Manta.
Het is toch wel een hele aparte gewaarwording dat je er zo onder hangt.
Hij was ook wel wat heftiger dan ik in mijn herinnering had.
Toen het ritje over was moesten we minutenlang face down blijven hangen voordat we uit konden stappen.
Dat is niet zo prettig kan ik je vertellen.


Ook even bij de stingray's gekeken. Dit is altijd erg leuk.
Je kunt vis kopen om ze te voeren, ze komen dan een heel stuk uit het water.
ook staan er altijd vogels op de loer om de visjes af te pakken.
Je kan de stingray's ook aaien, ze voelen heel fluweelachtig aan.


Als je de hoeveelheid mensen bij de shows ziet, zou je denken dat het erg druk is in het park, maar dat valt reuze mee.
We konden alle attracties met met minder dan 10 minuten wachttijd doen.
Blue Horizons vind ik een hele mooie show. Het is een combinatie van dolfijnen show en acrobatiek.
Wim is erg Amerikaans bezig met popcorn en cola.



De attractie Wild Artic gedaan en daar rondgelopen bij de Beluga,s walrussen en ijsberen.
Ik vroeg me af of die ijsberen wel naar buiten kunnen, anders zien ze helemaal geen daglicht.
Om 12.30 uur begon de nieuwe orca show One Ocean.
Om 11.45 uur zagen we al heel veel mensen daar heen gaan, dus wij ook maar.
Bleek niet te vroeg te zijn. Op de foto zie je hoe vol het al was een half uur voor de show.
De show heeft wel aan kracht ingeboet doordat de trainers niet meer in het water gaan.
Het is een stuk minder spectaculair dan vroeger.
Al blijft het natuurlijk wel knap, dat ze die enorme beesten zoveel kunnen laten doen.





De shark encounter is ook altijd leuk. Je loopt dan door een glazen tunnel. In het haaien bassin dus eigenlijk. Daarna nog vis gekocht en de haaien gevoerd.
Helaas hadden ze niet zo'n honger en lieten de vis naar de bodem zakken.


Wim is nog in de achtbaan " Kraken " geweest. Ik heb het deze keer maar niet gedaan.
De vorige keer was het mij niet zo goed bevallen.



S'middags nog bij het zwembad gezeten. Het is heerlijk weer, zo rond de 30 graden.
Gelukkig is het ook hier op Windsor Hills een stuk minder druk dan vorige week.
Toen was er bijna geen bedje vrij bij het zwembad.

Vanavond weer een nieuw restaurant uitgeprobeerd, Houlihan's
We vonden het wat op een grand-cafe lijken.
Het was weer happy hour, kreeg dus weer twee sangria's.
Het waren enorme glazen, en na 1 1/2 glas voelde ik het al goed.
Kreeg zelfs de slappe lach!. Luuk zat naar me te kijken, die vond z'n moeder maar raar doen.
Het eten was goed. Ik had zalm, Wim, wraps en Luuk kip nuggets.
Was wel een stukje duurder dan alle andere restaurants waar we tot nog toe gegeten hebben.
Na het eten naar de Wal-mart, toch nog het een en ander aan boodschappen gehaald.
Morgen gaan we naar een Disney waterpark.

6 opmerkingen:

  1. Fijn om te lezen dat jullie zo genoten hebben in Seaworld. Dit park willen wij evt het volgend jaar gaan bekijken. Het lijkt ons heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt allemaal weer goed... zou bijna toch ook nog maar een keertje naar Seaworld haha...als ik jouw blogs lees kan ik steeds minder een keuze maken!! Jullie genieten volop en dat is goed om te zien!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag hebben jullie geschreven, met mooie foto's, ik krijg er heimwee van...
    Een topdag weer, ga door met genieten!
    groet Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Seaworld blijft een mooi park en helemaal super als je niet zo lang hoeft te wachten, veel plezier alvast in het waterpark groetjes mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, jee morgen een dagje dobberen in de Lazy River en van de glijbanen afroetsjen. PAs maar op dat je niet verbrandt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker dat het niet zo druk is in de parken. des te meer kan je zien op 1 dag. Blijft er meer tijd over om lekker bij het zwembad te relaxen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen